עתירה מנהלית על ועדת ערר


עתירה מנהלית היא תהליך מול המשפט המחוזי בדרך כלל, בו אתם מתבקשים להגיש או לבטל או לערער על החלטה שהתקבלה מטעם גורם ציבורי כלשהו. יש היום תחומים שונים בהם אתם יכולים להגיש עתירה מנהלית על ועדת ערר, בין אם מדובר על תחום הבנייה, הנהיגה ועוד.

בית משפט מחוזי

בית משפט מחוזי בעל הערכה משפטית גבוהה יותר מאשר בית משפט אזרחי, אך לא גבוהה כמו של בג"ץ. יש סמכות היקפית לבתי משפט מחוזיים. כאשר אתם רוצים להגיש עתירה מנהלית על ועדת ערר אתם תגיעו לבית משפט מחוזי שם תוכלו לערער על ההחלטה שהייתה. הגשת ערר נועדה כדי לבחון בפעם השנייה את הנושא בגללו הגשתם תביעה את נתבעתם. בכנות, קשה מאוד לשנות את דעתם של אנשי המשפט לאחר שהם כבר קיבלו החלטה, אבל אם אתם מאמינים שנעשה עוול איתכם, עליכם להילחם על הזכאות שלכם בכל הכוח. בתור התחלה, גם כאשר אתם מגישים משפט וגם כאשר אתם מגישים ערעור יש היררכיה מאוד ברורה של בחירת בתי המשפט. יש בתי משפט אשר נוגעים בנושאים מסוימים כמו דיני עבודה, נכות וכד', יש בתי משפט אשר נוגעים בתחומים אחרים של שלילת רישיונות, בנייה, נדל"ן וכן הלאה. עליכם לבחור את המקום הנכון ביותר בהתאם לתחום שלכם.

בכנות, המערכת המשפטית היא אחת המערכות המסובכות ביותר הקיימות בארץ היום. מדובר על גופים מאוד גדולים המתנהלים מול עשרות אלפי תביעות מדי יום. כדי להוציא את המירב מהזכאות שלכם, עליכם לפנות לעורך דין אשר מתמחה בתחום בו התביעה עוסקת. כאשר אנו מגישים עתירה מנהלית על ועדת ערר אנו נפנה בדרך כלל לבתי משפט מחוזיים שכן הם דנים בעניינים אשר אינם בסמכות של בתי דין אחרים על פי חוק. בדרך כלל, מדובר על תביעות בסדר גודל של למעלה מ-2 מיליון שקלים, בתי דין לערעורים והערכה השנייה בערעורי בית משפט השלום במחוזם.

משמע, גם אם אתם כבר הגשתם תביעה, על התביעה שלא זכיתם בה הגשתם ערעור ולא התקבל הערעור, גם עכשיו אתם יכולים להגיש ערעור על הערעור שלא התקבל. חשוב להבין, כל בקשה נבחנת כמה פעמים, לכן אם אתם באמת חושבים שאתם זכאים עליכם להראות מדוע. אם מדובר על פסילת רישיון, עליכם להגיש מסמכים רפואיים אשר מעידים על הכשירות שלכם לנהוג, בין אם מדובר על מסמכים מרופא נפש או גוף.

ליווי של עורך דין

כדי להגיע באופן המסודר ביותר אתם חייבים ליווי מקצועי של עורך דין בתחום בו אתם מגישים את הערעור. אם הערעור הראשון שלכם לא התקבל, אולי אתם צריכים עורך דין חדש אשר יוכל למלא את החסר בבקשה שלכם.